Oct 20

Model de curs online EduWeb

Platforma noastră de e-learning propune un model de curs online, foarte ușor de implementat, în 5 etape foarte clare. 

Modelul aplicat se numește LMS (Learning Management System), adică sistem de gestionare a învățării care oferă un spațiu virtual de învățare și stocare a lecțiilor.

În acest spațiu virtual destinat clasei se vor găsi temele, proiectele, suporturile de curs, toate materialele necesare învățării, ceea ce ajută profesorul să monitorizeze mai bine situația. Îmbinăm studiul individual cu discuțiile pe ZOOM, după cum vom vedea:

1. Profesorul postează lecția în LMS

Acesta o va face în cel mai simplu format cu putință: format text. Aceste „fișe” urcate în LMS vor servi elevilor drept suport de curs, ceea ce înseamnă lecția redusă la ideile ei principale.

Dezvoltarea ideilor principale se va face în scris la nivel de definiție + exemple + (eventual) scurte corelări. Aprofundarea conceptelor se va face de regulă în următoarea etapă a LMS-ului.

Informația pe care trebuie să o conțină lecția va fi strictul necesar de conținut pe care cursanții îl vor putea înțelege fără explicații suplimentare. Tot ceea ce e discutabil, ce poate avea valențe multiple, sau ce are un grad mai mare de complexitate trebuie lăsat pentru mai târziu.

La sfârșitul lecției trebuie poate apărea o scurtă concluzie care să lase și continuitate pentru dezbatere. De asemenea, dacă subiectul e de natură academică, e de preferat ca în partea de jos a paginii să existe o secțiunea de bibliografie + trimiteri.

NOTĂ: Acestea sunt doar niște recomandări care până acum au dat roade în e-learning. Este un research făcut de noi, menit să-i ajute pe lectorii care au trecut de curând în mediul virtual. Sigur că un profesor cu preocupare pedagogică și experiență în învățământul online poate incorpora propriul său stil în modelul de curs online. Nu încurajăm sub nicio formă rigiditatea.

2. Profesorul încarcă în LMS un video în care dezvoltă conținutul lecției

În această etapă, profesorul face ce știe el mai bine: predă.

Aici avem 2 metode simple:

  • un video realizat chiar și cu telefonul mobil în care profesorul se prezintă parcurgând conținutul lecției și dezvoltând ideile din text 

  • cu ajutorul unei aplicații care filmează ecranul calculatorului (curs tip tutorial), unde indică metoda propusă și unde explică lecția

3. Întâlnirea pe ZOOM

În cadrul întâlnirii pe ZOOM, profesorul doar va interacționa cu elevii asupra modului de înțelegere a lecției, răspunzând la întrebări și lămurind chestiuni legate de curs.

În această etapă, profesorul nu va preda, în sensul că nu va avea un monolog. Partea de predare a fost încarcată în LMS anterior. De aici încolo, totul se va baza pe interacțiune și, unde este cazul, pe dezbateri. Ședința ZOOM rămâne singura metodă fiabilă de interactivitate profesor-elev.

Altfel, profesorul poate reveni cu explicații suplimentare asupra materiei dacă există nelămuriri, dar se va concentra pe îndrumarea cursanților: cum să abordeze temele și cum să învețe eficient, totul desfășurându-se în cadrul unui dialog.

Elevii au obligația să parcurgă punctele 1 și 2 până la data desfășurăii webinarului pe ZOOM, dată care se va stabili de comun acord.

Construiți un plan de comunicare în care să încurajați întrebările, feedback-ul și prin care să reduceți ezitarea și timiditatea. Folosiți-vă și de tehnicile de curs online integrate în ZOOM:

  • whiteboard; folosiți tabla pentru schițe simple, tabeluri ușor de urmărit, exemple, coloane și mai ales pentru bifarea intervențiilor sau crearea unei „tabele de scor” interactive la lucrul pe echipe

  • share screen; când vreți ca elevii să vă urmărească mai ușor parcusul sau să reveniți asupra conținutului, nu ezitați să împărtășiți cu ei ecranul dumneavoastră

  • poll-urile sunt un alt artificiu interactiv; uneori nici nu e nevoie să apelați la opțiunea de poll, e de ajuns să puneți întrebări și să însemnați pe tablă numărul de mâini ridicate în favoarea unei opțiuni

  • chat-ul poate fi și el o opțiune dacă sunt peste 25-30 de participanți și dezbaterea devine greu de monitorizat; se pot impune coduri simple de chat („scrieți 1 cei care sunteți pentru prima variantă și 2 pentru a doua variantă”)

4. Testarea cunoștințelor

Aici, profesorul propune o serie de întrebări pentru elevi.

Quiz-ul de la sfârșitul lecției are scopul de testa atât cunoștințele elevului, cât și metoda aplicată. Dacă elevii dau răspunsuri satisfăcătoare, înseamnă că metoda de predare e eficientă și cursanții pot susține ritmul de învățare propus.

De asemenea, prin întrebările adresate, profesorul va pregăti elevul și pentru evaluarea finală, introducând astfel seturi de întrebări care simulează întrucâtva testul de absolivre, acolo unde există așa ceva.

5. Tema până la următoarea întâlnire online

O ultimă fază este tema pe care elevii trebuie să o pregătească până la următoarea ședință. 

Iar aici, elevul are 2 opțiuni: 

  • completează tema direct în LMS
  • scrie tema în caietul personal, urmând să-i facă o poză și să o încarce în LMS

În ambele situații, indicațiile nu vor lipsi. Site-ul eduweb.ro este extrem de accesibil, ghidând fiecare pas, iar suportul tehnic stă oricând la dispoziție atât elevilor, cât și profesorilor.

Echipa noastră vă susține efortul și vă pune la dispoziție platforma necesară de învățământ online!