EduWeb

În ce scop poți folosi un LMS

Există numeroase motive pentru care organizațiile ar trebui să dezvolte un LMS de instruire a angajaților, clienților și partenerilor. La baza tuturor acestor motive stă organizarea, adaptabilitatea și dinamica. Un Learning Management System face posibile:

  • Centralizarea tuturor cursurilor din organizație într-un singur loc
  • Creșterea eficacității procesului de training prin metode originale și testate
  • Dezvoltarea unei strategii pe termen lung și a culturii companiei
  • Posibilitatea evaluării nivelului de implicare și pregătire al angajaților
  • Suportul unei echipe capabile care îți susține eforturile
  • Reducerea costurilor de instruire (fără spații de birouri sau mulți instructori)
  • Integrarea completă a forței de muncă mobile sau de la distanță
  • Mai departe, vom analiza cine folosește un LMS și mai ales cu ce scop. 

Scopuri de folosire a unui LMS:

1. Îmbarcarea și integrarea noilor membri 

Procesul de ”onboarding” este absolut vital. Recrutarea se face mult mai ușor când viitorului angajat i se prezintă un LMS care să-l integreze, să-l dezvolte și să-l instruiască. Va fi atras de o astfel de oportunitate de a învăța într-un ritm mai flexibil și de a se dezvolta după propriile sale priorități, fără lungile sesiuni de training în care înveți în ritmul echipei.

Un LMS care centralizează toată materialele de învățare într-un singur loc și le organizează cât mai clar pentru useri va fi o atracție pentru oricine care vrea să se dezvolte în sensul acesta.

Timpul e o resursă cu atât mai prețioasă cu cât ai o competiție mai mare, iar un LMS îl integrează pe noul angajat mai bine, îi creează o zonă online numai a lui, dar și un mediu de comunicare cu ceilalți. În același timp, se poate transmite mai ușor strategia de business și se poate crea un company culture stabil. 

2. Instruirea angajaților

Angajații sunt considerați ”motorul afacerii”. Un LMS este opțiunea ideală de a alimenta acest ”motor” cu informații, îndrumare și developing, pentru a spori eficiența.

Un program de învățare ce presupune tech-training, skill-developing și mai ales micro-learning pentru a-și prioritiza trainingul în funcție de activități, are incredibil de multe avantaje, iar în mult mai scurt timp față de trainingul clasic, angajații vor ajunge lideri și inovatori.

Nu în ultimul rând, angajații se simt validați când angajatorii le oferă un suport continuu de învățare, ba mai mult, când le oferă o dezvoltare mai largă, adică îi ajută să evolueze și să-și extindă și alte skilluri decât cele folosite zi de zi în cadrul companiei. 

3. Educarea consumatorului

Pentru business-urile care vând produse ce necesită anumite cunoștințe tehnice (software-uri avansate) sau servicii care necesită urmărirea unor pași, un LMS de educare a consumatorilor este un mare bonus.

Consumatorii trebuie să fie bine informați, pentru că altfel nu ating potențialul produsului tău și nu vor fi la fel de mulțumiți.

În cel mai rău caz, experiența nu va fi deloc bună și va duce la frustrate. Mai există și varianta în care vor fi mulțumiți dacă folosesc produsului strict la ce au nevoie, dar vor fi mult mai entuziasmați când vor descoperi funcții noi.

Pe de altă parte, oferindu-le niște sfaturi gratuite și creând o comunitate a user-ilor, consumatorii simt că li se oferă atenția necesară și că nu sunt lăsați de izbelilte odată ce au achiziționat produsul. Lucrul acesta ajută fidelizarea clientului, care se va atașa de brandul tău. 

4. Extinderea întreprinderii

Un LMS poate ajuta o organizație să-și instruiască întreg lanțul de aprovizionare. Fără o legătură solidă între tine și parteneri, clienți, distributori, furnizori, ingineri etc, se poate pierde enorm de mult timp și foarte multe resurse.

Un training centralizat în cadrul unei platforme dedicate de e-learning te poate ajuta să dezvolți cursuri pentru toate aceste catogorii și să oferi unitate. Când toate sectoarele de activitate sunt pe aceeași lungime de undă și pot comunica direct, eficiența crește semnificativ. 

5. LMS în scop academic

O altă funcție a unui Learning Management System, pe lângă cel de dezvoltare personal, profesională sau corporate, este de a instrui la nivel academic.

Sigur că e-learningul nu poate înlocui încă mediul academic și studiile superioare, dar poate reprezenta niște instituții importante. Absolvirea unor astfel de cursuri orferă diplome valoroase, universale, care îți atestă și certifică anumite skilluri.

Unele diplome valorează, în ochii angajatorilor, chiar mai mult decât terminarea unei facultăți, altele sunt absolut necesare pentru a intra într-un domeniu de înaltă specialitate. 

Cine sunt cei mai predispuși să folosească un LMS?

  • Business-urile mici sau medii
  • Întreprinderile
  • Instituțiile edicaționale
  • Organizațiile publice sau non-profit
  • Freelancerii 

Etapele implementării unui LMS 

1. Crearea cursurilor

Baza oricărui curs e alcătuită de către instructor / lectorul (adică de cel care stăpânește informația propriu-zisă și face planul psiho-pedagogic) sau de echipa de resurse umane.

Apoi, cursului i se oferă o structură captivantă și un pattern unic dacă apelezi la un designer instrucțional sau la echipa de specialiști a platformei de LMS. Aceștia te pot ajuta cu suport tehnologic precum filmare (parte teoretică + practică), animații 2D, editare video, înregistrare voce, suport de curs, clip de promovoare etc. 

2. Organizarea cursurilor

Organizarea unui calup de cursuri este următorul pas pentru aplicarea unui plan de învățare.
Organizarea se face poate face după nivelul de dificultate (începător, mediu, avansat), după nivelul de complexitate (cursuri liniare, cu interactivitate redusă sau interactive), după timpul necesar absolvirii lui și, bineînțeles după nevoile fiecărei echipe. 

3. Publicarea cursurilor

După creare și organizare, cursurile sunt în sfârșit publicate într-o platofrmă de e-learning pentru accesul audienției.
Cursul poate fi publicat și vândut într-un magazin de cursuri online, destinat oricărui consumator și oricărei comunități de învățare, sau poate fi un program de training gratuit în cadrul unei organizații, caz în care accesul este restrâns la membrii sau partenerii acelei organizații. 

4. Administrarea userilor

Acest pas cuprinde:

  • Înregistrarea userului pe o platforma e-learning
  • Accesuri și restricții la materiale
  • Încărcarea sarcinilor de lucru
  • Interacțiune student-instructor
  • Examinare (opțional) și notare
  • Un sistem de diplome și recompense 

5. Monitorizarea progresului

Panoul lector-cursant, statisticile cursanților și monitorizarea progresului te ajută să evaluezi situația, indivizii și echipele, și să-ți formezi o părere generală. Te ajută să vezi nivelul fiecărui cursant, dar și evoluția lui pe parcursul LMS-ului. 

6. Citirea datelor

Colectarea și analizarea datelor este ultima etapă din procesul unui sistem de gestionare a învățării. Datele pot fi folosite la upgradarea pe viitor a cursului, luarea deciziilor despre următorul pas al dezvoltării și pentru înțelegerea modurilor de învățare ale cursanților. 
Created with