Jun 30

Ghidul Eduweb pentru crearea pas cu pas a unui curs online pentru propriii angajați

Încă există companii și manageri care se mai întreabă: Ce este e-learningul și cum m-ar putea ajuta acesta să cresc performanța angajaților mei și a companiei în ansamblu? Înainte de a căuta un răspuns prin parcurgerea acestui articol, subliniem faptul că actuala economie globală este:

1. Mai schimbătoare decât oricând, capacitatea angajaților de a învăța și a companiei de a se adapta reprezentând, poate, cel mai important avantaj competitiv. 

2. Bazată pe cunoaștere, de unde decurge și necesitatea dezvoltării unei platforme educationale. 

3. Dramatic influențată de dezvoltarea internetului care a permis transferul a numeroase procese din offline în online, inclusiv a proceselor de învățare.

În acest context, e-learning-ul devine un proces vital într-o organizație care dorește să-și îmbunătățească competitivitatea pe piață. Ca urmare, considerăm că ar fi extrem de util pentru tine să înveți cum să creezi un curs online care să stimuleze implicarea și performanța angajaților.

Dacă frica pune stăpânire pe tine la ideea de a crea un curs online, este firesc. După ce vei parcurge cei 6 pași pe care Eduweb îi va prezenta în continuare, o mare parte din grijile tale vor dispărea. Deci, cum pot crea un curs online în 6 pași simpli?

1. Stabilește tema cursului

Întotdeauna, în primul pas trebuie să se țină cont de nevoile de instruire existente în organizația în care activezi. Poate că în organizație s-a introdus o nouă procedură de lucru și angajații au dificultăți în a o înțelege și aplica. Poate că angajații tăi au dificultate în a lucra în echipă. Poate că vânzările au scăzut, așa că reprezentanții de vânzări au nevoie de instruire în tehnici de vânzare pentru a-i ajuta să încheie mai multe oferte. Poate au fost multe accidente la locul de muncă, iar pregătirea în domeniul siguranței va ajuta personalul să rămână în siguranță la locul de muncă.

Deci nu uita: un curs eficient rezolvă întotdeauna o problemă sau o nevoie specifică în cadrul organizației. Alegerea unei teme care acoperă cunoștințele și abilitățile care lipsesc cel mai mult angajaţilor îi va ajuta să își atingă potențialul maxim și va crește competitivitatea organizației.

2. Colectați-vă know-how-ul disponibil

După alegerea temei, următoarea sarcină este să strângeți cât mai multe informații relevante. Nu trebuie să creați de la zero toate materialele de formare. Există o mulțime de resurse disponibile pentru a vă ajuta să creați un curs online: 

  • propriile cursuri offline pe care le-ați dezvoltat de-alungul timpului; 

  • materiale de formare pe care le-ați primit la diferite traininguri și workshop-uri în calitatea dumneavoastrră de cursant; 

  • mediul online; 

  • cursurile dezvoltate de alte companii sau furnizori de training-uri.

Fiți atenți la dreptul de autor. Utilizarea unui material ca și sursă de inspirației este OK. Dar dacă utilizați conținutul altcuiva, asigurați-vă că ați cerut permisiunea persoanei și nu uitați să precizați referința necesară.

3. Elaborați-vă cursul

După etapa de colectare a informațiilor pentru tema cursului online, este timpul să le aranjați într-o ordine logică. Acum începeți să vă gândiți la o metodă de învățare, cum să creați un curs online care crește încet în dificultate. Fiecare lecție sau modul trebuie să se clădească pe cunoștințele și abilitățile dobândite în cursul anterior.

În această etapă trebuie să decideți ce module, capitole sau subcapitole doriți să includeți și în ce ordine. Stabiliți pentru fiecare modul un titlu interesant, incitant, cum ar fi: 7 tactici persuasive de creștere a vânzărilor sau 7 metode de fidelizare a clienților pentru a-ți spori cifra de afaceri și profitabilitatea.

În crearea unui curs online, este important să planificam şi cel puțin un test online. Este recomandat un mini-test după fiecare modul. Acest lucru îi ajută pe cursanți să își fixeze noile cunoștințe, să învețe din feedback și să se simtă încrezători că sunt pe drumul cel bun înainte de a trece la următorul modul.

Nu trebuie să aveți obsesia de a crea încă de la început un curs cu structura perfectă. Puteți întotdeauna adăuga module noi, elimina unele existente și să le rearanjați mai târziu.

4. Definiți-vă obiectivele de formare

În mod evident obiectivele de formare vizează tipul de comportament pe care noi ni-l dorim la angajații noștri după parcurgerea cursului online. Câteva exemple în acest sens pot fi edificatoare: 

  • 100% dintre angajați să cunoască și să aplice noua procedură de lucru / calitate;

  • în funcție de tipologia prospectului, reprezentantul de vânzări să folosească cea mai bună tactică de persuasiune pentru a finaliza vânzarea;

  • dezvoltarea inteligenței emoționale a angajaților pentru evitarea conflictelor din organizație.

Definirea clară a obiectivelor formării reprezintă o condiție pentru succesul cursului online.

5. Creați conținutul cursului

Cu modulele ordonate și denumite, cu obiectivele de formare stabilite, crearea de conținut poate începe în sfârșit. De regulă, tipul de conținut pe care îl creați ar trebui să fie ghidat de obiectivele de formare pe care doriți să le atingeți. De exemplu, dacă cursanții trebuie pur și simplu să poată identifica, defini și înțelege un concept, atunci un videoclip sau un set de informații va fi suficient. Acesta este un conținut de formare pasiv, unde cursanții urmăresc și / sau ascultă pentru a învăța. 

Pentru obiective de formare mai complexe, care cuprind acțiuni precum interpretarea, compararea sau argumentarea, conținutul dvs. va trebui să implice mai mult cursantul. Acțiuni precum scenarii, simulări, forumuri de discuții și misiuni de grup sunt exemple de conținut activ de formare. Acestea necesită implicarea cursantului în procesul de descoperire.

6. Încărcați conținut în sistemul dvs. de management al formării (LMS)

Încărcarea conținutului dumneavoastră este ultimul pas în crearea unui curs online și, cu ajutorul unui software puternic de educație online puteți realiza acest lucru foarte ușor. Este important să deţineţi sau să aveţi acces la o platformă potrivită pentru cursuri online. LMS-ul dvs. ar trebui să fie ușor de utilizat, de acceptat, de actualizat, de personalizat și să ofere funcții pentru teste, recompense și alte aspecte care vă vor face cursul antrenant. Un exemplu extrem de relevant în acest sens este platforma Eduweb.

După ce v-ați stabilit LMS-ul potrivit nevoilor dvs. de formare, pur și simplu urmați instrucțiunile furnizate de furnizorul LMS pentru a vă încărca conținutul. După ce conținutul dvs. este încărcat, veți putea să editați tipul de conținut, numele modulului sau al acțiunii, să vă setați întrebările testelor și feedback-ul.

Urmând acest proces în 6 pași veți reuși să creați un curs online care să permită atingerea obiectivelor formării. Poți afla mai multe informații despre dezvoltarea unui curs online de la consultanții Eduweb pe care îi poți contacta telefonic sau prin mail.

Ca și concluzie, Eduweb îți oferă 3 motive pentru crearea de cursuri online în scopul dezvoltării unei learning organization:

1. Reducerea costurilor, un curs online implicând mult mai puține resurse decât unui ofline. 

2. Flexibilitate, angajații pot accesa cursul în funcție de program și de timpul disponibil 

3. Reducerea mobilității angajaților, datorită lipsei timpului și a restricțiilor datorate actualei pandemii. 

Îți dorim mult succes în dezvoltarea propriului curs online pentru angajații organizației în care activezi.

Eduweb – Smart teaching, fun e-learning