EduWeb

E-learningul și performanța organizației

În calitate de manager sau de responsabil cu trainingul angajaților este firesc să te întrebi: ”De ce e-learningul?” La fel de firesc este ca răspunsul la această întrebare să se bazeze pe influența cuantificabilă a e-learningului asupra performanțelor organizației tale. Atunci când vorbim de performanță, avem în vedere următorii indicatori din organizație pe care îi influențează e-learningul:

1. Costurile. E-learningul va reduce semnificativ costurile cu trainingul angajaților tăi. Eliminarea costurilor cu sala de training, consumabile și utilități, eliminarea necesității de a scoate personalul din procesul de producție dar și posibilitatea de utilizare a trainingului / cursului online ori de câte ori are nevoie firma, pot face din e-learning singura opțiune viabilă.

2. Îmbunătățirea calității. Folosirea e-learningului pentru angajații din organizație permite procedurarea principalelor procese din organizație și, ca urmare, standardizarea calității. Spre exemplu, un lanț de restaurante are 48 de ospătari care lucrează în 2 ture. Prin e-learning procedura de calitate privind modul de tratare a unui client din momentul în care intră în restaurant și până când pleacă, va fi înțeleasă de către toți cei 48 de ospătari. Va exista o abordare unitară a servirii clientului. Aceasta înseamnă oferirea unei experiențe de calitate unui client indiferent în ce restaurant intră, pe ce tură și de către ce ospătar este servit.

3. Gradul de satisfacție a clienților. Având o experiență pozitivă indiferent în ce restaurant intră, pe ce tură și de către ce ospătar este servit, gradul de satisfacție a clientului va crește iar percepția sa legată de acest brand va fi din ce în ce mai bună.

4. Creșterea cifrei de afaceri. Un client satisfăcut tinde să devină fidel. În aceste condiții va crește semnificativ frecvența și implicit valoarea cumpărăturilor de la această organizație. În mod evident, un client fidel va promova brandul și în rândul cunoscuților sporind astfel șansele de atragere a unor noi clienți.

5. Motivarea angajaților. Prin e-learning cresc șansele de motivare a angajaților deoarece aceștia: știu exact ceea ce au de făcut / ce anume li se cere; simt că lucrează într-o organizație careia îi pasă și investește în ei.

Având în vedere toate beneficiile e-learningului asupra acestor indicatori de performanță, este chiar recomandat ca organizația să-și dezvolte propria platformă de e-learning iar în cazul unor companii mai mici, să lucreze cu platforme de e-learning. În aceste condiții e-learningul devine un MUST în economia competitivă și foarte dinamică a secolului XXI.
Creat cu