EduWeb

De ce ar trebui să te intereseze E-Learningul?

Dacă ești manager și îți trec prin mână zeci de angajați, indiferent în ce industrie se situează compania ta, e-learningul sau instruirea în mediul virtual te poate ajuta o dată și pentru totdeauna să consolidezi pregătirea noilor angajați. Ei pot fi la început de drum ori specialiști în domeniu, dar încă nefamiliarizați cu strategia și modul de operare al companiei.

În ceea ce privește resursele umane, angajații sunt considerați motorul afacerii, reprezentând cel mai important capital al unei companii. Și atunci, care este mai exact importanța unui LMS (software de gestionare al învățării) în această ecuație? Ei bine, un curs interactiv de pregătire a angajaților poate fi considerat motorul motorului afacerii.

Următorul pas e să înțelegem de ce ar trebui un manager de companie să investească într-o astfel de platformă pe care să le-o pună la dispoziție angajaților când e mereu la îndemână metoda clasică ce a funcționat atât de bine până acum, și anume trainingul la locul de muncă pe o perioadă bine delimitată de timp, sub supravegherea specialistului. Iată principalele 4 motive:

1. Pentru a fi mereu cu un pas în față, trebuie să îmbrățișăm inevitabilul.

Pare ușor de asumat că e-learningul este viitorul. Dar cum putem ajunge la o astfel de concluzie? E simplu. Identificând inevitabilul și îmbrățișându-l. Inevitabilul este un cuvânt cu care am fost de mici obișnuiți să asociem o catastrofă, ceva ce nu am vrea să se întâmple prea curând, dar ce ne oprește să nu îl privim ca pe un avantaj colosal? Ca pe o informație extrem de utilă. Ne putem folosi de anticiparea lui pentru a fi mereu cu un pas înainte. Avem următorul ciclu…
…din care observăm următoarele:

→ Antreprenorul are o strategie de lungă durată și o viziune de ansamblu proprie și personală asupra viitorului companiei sale, dezvoltând noi trenduri în industrie și contribuind cu un modus operandi.

← Acțiunile noastre duc la niște direcții generale ale pieței din care facem parte, piață care ne răspunde și ne confirmă anumite trenduri, ceea ce ajută la anticiparea destul de clară a unui punct din viitor.

Unul dintre trendurile deja confirmate este e-learningul. Un trend care în curând va deveni imperios necesar prin prisma avantajelor pe care le are (vezi punctele 2, 3 și 4), urmând să devină inevitabil. Și nu e că vrem sau nu vrem. E că vrem, pentru că simplifică modul de lucru și amplifică rezultatele.

Informația este preluată și prelucrată de un instructional designer cu înalte competențe pedagogice și de editare. Astfel, el convertește materialul brut într-un curs interactiv cu aspect captivant și extrem de eficient. În Statele Unite ale Americii, numărul designerilor instrucționali începea să crească exponențial încă dinainte de pandemie, iar la ora actuală oferta deja nu mai face față cererii, ceea ce confirmă încă o dată rezultatele unui LMS într-o companie.

2. E posibilă gestionarea unei întregi echipe remote.

Cuvântul „remote” stă astăzi pe buzele tuturor. În septembrie 2020, România încă se confruntă cu al doilea val de pandemie. Aruncând un ochi la țările care au trecut deja peste cea mai grea parte a crizei, observăm că este foarte mare numărul angajaților care încă lucrează de acasă, deși pericolul deplasării la locul de muncă a scăzut. Un studiu realizat de getAbstract arată că în America 43% dintre angajați optează să lucreze remotely chiar și după revenirea economiei în niște parametri normali.

Cum reușește un curs interactiv să coordoneze o întreagă echipă? Platforma e-learning care să fie mereu la îndemână este un mediator perfect între angajații în curs de specializare și lectorul lor, adică team leaderul. Prin mediere ne referim la:

  • monitorizarea și accesul lectorului la demersul fiecărui cursant de-a lungul modulului
  • crearea unui spirit de echipă încă din perioada de training
  • îmbinarea research-ului necesar fiecărui individ cu strategia de bază a companiei
  • training + coaching + mentoring într-un singur material
  • secțiune activă de întrebări și răspunsuri + secțiune de feedback
  • stabilirea unui environment virtual care oferă mai multă siguranță și eficacitate
  • minimizarea cheltuielilor companiei pe o perioadă foarte lungă de timp în urma investirii inițiale a unei sume pentru crearea și editarea unui curs interactiv
  • transformarea treptată a unei echipe remote într-o comunitate de învățare, atrăgând ulterior cursanți dispuși să plătească materialul fără să ceară un angajament din partea companiei

3. Toată informația necesară e mereu la îndemână

Cel mai de seamă beneficiu al pregătirii unui curs interactiv (indiferent dacă se lucrează de acasă sau de la birou) este că reprezintă o bază solidă care te însoțește încă mult timp după finalizarea cursului. Fiind un format compact, organizat de designerul instrucțional de așa natură încât să găsești orice din câteva clicuri, oricine poate reveni oricând oriunde.

Să ne gândim la situația în care angajatorul vine cu un munte de informații care pentru angajat se transformă în scurt timp într-o avalansă de informații. Aici intervine e-learningul, care sedimentează toate acele informații într-o formulă extrem de ușor de urmărit.

Editarea impecabilă, cuprinsul clar, designul captivant oferite de designerul instrucțional sunt mereu o poartă deschisă. Revenirea asupra cursului salvează enorm de mult timp și energie dacă o punem în balanță cu o discuție a angajatului cu specialistul despre ceva ce deja ar trebui să știe, iar cu asta trecem la punctul următor.

4. Angajații vor avea în scurt timp pretenția unui astfel de curs interactiv

Sigur că încă merge așa. Sigur că e-learningul nu trebuie să avanseze atât de rapid. Sigur că și un webinar sau un curs clasic online fac o impresie bună (fiind fără îndoială recomandabile), dar odată ce metoda interactivă va deveni un trend, angajații sau viitorii cursanți se vor orienta și în funcție de asta. Dacă mai devreme (vezi punctul 2) am regăsit mai degrabă avantajele directe ale companiei, acum urmează să stabilim o relație de win-win și să vedem de ce ar alege cineva un training bazat pe e-learning.

Deocamdată, din motive sanitare, fără niciun dubiu. Dar asta nu e decât începutul unei tendințe cu care majoritatea se vor obișnui. Iar după o mostră de e-learning corect implementată, e posibil ca angajatul să nu mai fie la fel de dornic să se întoarcă la vechile practici. Motivele:

  • materialul transcende pregătirea doar pentru un job; e o pregătire solidă pentru carieră

  • flexibilitatea informației se transformă în flexibilitatea angajatului

  • cursul este foarte ușor de urmărit și de parcurs, datorită structurii LMS-ului

  • angajatul poate reveni oricând la un punct de interes din suportul de curs

  • scade presiunea verificării și a monitorizării îndeaproape, cu toate că managerul / lectorul poate urmări sau ghida încă și mai eficient pașii de învățare
Created with