Jun 18 / EduWeb

Crește rata de absolvire a LMS-ului tău

Trainingul a ajuns să fie un factor foarte important pentru care oamenii aleg un anumit mediu de lucru sau o companie anume. Instruirea îi ajută să se integreze mult mai bine în grup, să își desfășoare activitatea mai pragmatic și mai eficient, să capete mulțumire prin rezultate, dar și să se dezvolte pe cont propriu.

Cu toate acestea, deci cu tot interesul angajaților pentru training, unele organizații se confruntă cu o rată de absolvire insuficientă a programului lor de instruire, chiar și atunci când folosesc o platormă de e-learning convenientă și un LMS (Learning Magagement System). Vedem în secțiunile de mai jos care sunt cauzele negative și cum pot fi combătute. 

5 Motive pentru care rata de finalizare a cursului tău e mică: 

1. Neîmplinirea așteptărilor 

Calitatea conținutului în sine poate fi fantastică, conținând informații prețioase și relevante, plus design captivant. Cu toate astea, există și cazul în care cursanții își creează niște așteptări care nu corespund cu situațiile prezentate.

Lucrul acesta se poate întâmpla din varii motive. Iată câteva dintre ele, pornind de la premiza că este un curs realizat bine, cu design special și structură corectă:

  • Conținutul nu se potrivește 100% cu descrierea din promovarea cursului.
  • Cursanții sunt interesați de un singur capitol, și realizează că materialul e prea general.
  • Nivelul este prea ușor sau prea avansat, ceea ce nu creează o experiență benefică. 

2. Nu există beneficii concrete

Cursul nu produce schimbare. Sau produce prea târziu, iar cursanții ajung să renunțe la ultimele module ale cursului. Îl parcurg în proporție de 60-70-80%, până când trag concluzia (justificat sau nu, nici nu mai contează) că nu există beneficii practice.

În avalanșa de informații, cei care cumpără cursuri online o fac pentru conținutul relevant și bine organizat. În mod absolut firesc, se așteaptă să deprindă niște abilități în urma cursului. În schimb, dacă ajung la 50% și realizează că nu au căpătat niciun skill care să îi ajute să producă, nu le rămâne decât să renunțe complet. 

3. Experiența lasă de dorit

Majoritatea userilor nu finalizează LMS-ul din cauza perfomanței slabe a aplicațiilor, din cauza lipsei tehnologiei potrivite sau a metodelor de e-learning avansate. Degeaba ai un conținut ideal, dacă per total experiența cursanților nu este una benefică.

Tocmai de aceea, trebuie să ai grijă ca ei să-și poată desfășura taskurile fără nicio piedică, să ai grijă la optimizarea mobilă, și mai ales să te folosești de o platformă de e-learning avansată, care îți poate pune la dispoziție statistici și toate instrumentele necesare de predare. 

4. Profesorul nu-și motivează constant audiența 

Oricât ne-ar plăcea să avem încredere că cei care cumpără cursul se vor responsabiliza singuri să îl ducă până la capăt, în realitate sunt foarte puține astfel de cazuri. În calitate de instructor, trebuie să ai simț de răspundere pentru mulțumirea cursanților pe parcursul experienței, și să-ți asumi că joci cel mai important rol în rata de finalizare.

Trebuie implicare de la început până la sfârșit, trebuie să vorbești despre importanța fiecărui obiectiv în parte și să amintești mereu de schimbarea pe care o va produce cursul sau programul tău de instruire. O comunicare bună și semnele tale de implicare vor crește rata finalizării. 

5. Sistemul de evaluare

Există o mică diferență între rata de finalizare a cursului și cea de promovare. Cursanții pot finaliza cursul (ceea ce pentru tine este un obiectiv îndeplinit), dar să se lovească de ultimul obstacol: evaluarea. Asta în cazul în care e un curs atestat, oficial, iar promovarea este o miză serioasă. Un program sau curs de instruire de cele mai multe ori nici nu se încheie cu o evaluare.

Dacă totuși există o ultimă testare, ai grijă ca evaluarea să fie concepută corect și să reflecte cu adevărat cunoștințele, altfel îi va frustra pe cursanți și vor renunța după 2-3 încercări, chiar și cu materialul parcurs 100%. 

Cum să crești rata de finalizare a cursului tău în 8 pași:

1. Oferă o interfață accesibilă 

Studiul în sine este o provocare și necesită multă energie. Nu le îngreuna cursanților munca printr-o interfață înceată sau care induce în eroare. Alege o platformă LMS cu un design funcțional, intuitiv și care ajută cursanții să se orienteze.

Video-urile trebuie să funcționeze, paginile să se deschidă rapid, linkurile să aibă destinația corectă, iar conținutul să fie adaptat la tehnologia mobilă. 

2. Folosește datele analitice

O platforma e-learning responsabilă îți pune la dispoziție un panoi lector-cursant, dar și statistici în ceea ce privește progresul fiecărui cursant. Analizează cu atenție aceste date și identifică problemele care se cer rezolvate rapid. Datele analitice te ajută cu următoarele:

  • Determinarea skillurilor curente ale cursanților
  • Monitorizarea progresului de upskilling
  • Dezvoltarea strategiilor necesare pentru atingerea obiectivelor 

3. Adaugă cursului o descriere detaliată

Cum spuneam mai sus, așteptările cursanților pot să nu coincidă cu conținutul, și pentru a evita orice fel de confuzie, adaugă o descriere detaliată. Aceasta ar trebui să includă:
  • Lungime / Durată: cât durează cursul, cât durează fiecare modul, cum poate fi abordat.
  • Imagine de ansamblu: punctele-cheie ale cursului, structura și alte highlights.
  • Calificări dobândite: ce schimbare va produce cursul, ce skilluri vor dobândi cursanții, în ce context le va fi de folos cursul și cum să facă profit.
  • Tehnologia necesară: aparatura care le este necesară pentru parcurgerea materialului. 

4. Variază conținutul cât de mult poți

Una este valoarea informației propriu-zise, alta este prezentarea ei într-o formă accesibilă, distractivă și captivantă. Folosește cât mai multe trucuri psiho-pedagogice, tehnologie modernă și variază cât poți metodele de livrare a informației. Implementează conținut activ:
  • Social learning
  • Scnearii ramificate
  • Video storytelling
  • Animații și grafice
  • Forme de joc
  • Quizuri și teste

5. Setează obiective specifice 

Pentru a le menține concentrarea și durata atenției, folosește-te de microlearning și împarte obiectivul final în obiective specifice. Fiecare obiectiv este o reușită, așa le vei menține focusul, motivația și mulțumirea de sine. Este satisfăcător în sine, dar poți plusa. Le poți oferi cursanților și diferite recompense cât ating o ”bornă” sau un chekpoint. 

6. Oferă certificate și diplome

O diplomă printată, o insignă digitală sau un certificat sunt stimulente potrivite care îi pot face pe oameni să finalizeze cursul și să-l recomande și altora. Fie ca obiect simbolic, fie în cadrul unei instituții, o diplomă semnifică o realizare importantă și te ajută să fii valorificat. 

7. Setează remindere și alarme

Abandonul unui curs se datorează programului încărcat, sau chiar procrastinării. În cel din urmă caz, e bine să setezi remindere pentru a le aminti cursanților să continue, să-i stimulezi să reia conținutul și să îi asiguri că nu le va fi greu să revina în ciuda unei pauze.
Mai ales în ceea ce privește programul de învățare în ritm propriu, fără instructor, trebuie un sistem care să nu-i lase pe cursanți să renunțe la curs fără un motiv întemeiat.  

8. Cere în permanență feedback

Oricât de bine te-ai autoevalua, există lucruri care îți scapă. Cere părerea audienței și încurajează feedback-ul. Există varii motive din care un cursant ar putea abandona cursul, motive pe care nu le poți găsi în niciun articol, numulțumiri care nici nu-ți trec prin cap, lucruri care nu se rezolvă decât prin comunicare directă.
Fii deschis la sugestii, pune-i mereu să completeze chestionare în ceea ce privește metodica pentru a vedea dacă e pe placul tuturor, apoi fă ajustările necesare, iar rata de finalizare a cursului sau programului tău va crește considerabil.