EduWeb

Ce înseamnă și de ce e nevoie de Tech-training?

În urma pandemiei, unul dintre motivele care scad productivitatea unei companii este faptul că nu toți angajații remote se descurcă la fel de bine în mediul virtual. Lucratul de acasă al noilor angajați poate încetini mersul lucrurilor prin insuficienta lor adaptare la tehnologiile apărute recent.

Vom vedea cum putem face ca randamentul lor să crească substanțial, printr-un LMS bine implementat. LMS înseamnă, pe scurt, sistem de gestionare a învățării și este o formulă foarte eficientă de training. Pornim de la următorul exemplu:

Irina nu are tocmai o după-amiază foarte bună. Încearcă să atribuie un task unui coleg din echipa ei de marketing prin Microsoft Planner, dar nu mai știe exact cum se face. Dacă nu ar lucra de acasă, pur și simplu l-ar întreba pe colegul cel mai apropiat cum să facă. Dar restul echipei nu e lângă ea și Irina nu vrea să ia legătura cu ei doar pentru atâta lucru.

Cu astfel de impedimente se confruntă foarte mulți angajați în perioada asta. Ore întregi în care ar putea fi productivi se duc pe astfel de piedici minore. În România, lipsa de stăpânire a tehnologiei este principalul aspect care a scăzut productivitatea angajaților ce se văd obligați în această confuză perioadă să lucreze remotely.

Ce duce la aceste bariere tehnologice?

1. Prea multe aplicații
2. Training prea general
3. Materiale prea lungi

Cum te ajută un LMS să treci peste aceste inconveniente?

În România, utilizarea performantă a tehnologiei face parte din skill-setul cu care un angajat trebuie să vină, și nu ceva ce trebuie învățat în training. Avem pretenția unor înalte competențe digitale din partea noilor angajați, și chiar dacă suntem dispuși să le dăm timp de învățare, productivitatea și randamentul lor vor fi o perioadă la jumătate din capacitate. 

Dacă am investi într-un LMS care să le prioritizeze activitatea imediată, am putea să ne mărim considerabil forța de muncă. Sigur că în domeniile în care computing-ul este fundamentul companiei, un angajat trebuie să aibă în CV aptitudini foarte bune de software, dar există și domenii în care tehnologia doar facilitează munca, și e păcat ca tocmai tehnologia inovativă să încurce.

1. Prea multe aplicații

În primul rând, numărul lor trebuie redus, mai ales al celor care își suprapun multe dintre funcții. Este de nedorit ca un angajat să lucreze cu sau să învețe în primele 3 luni mai mult de 3-4 programe și aplicații. În general, creșterea aplicațiilor de business este foarte benefică, dar în training poate da mari bătăi de cap.

Dacă totuși programele respective sunt esențiale și nu se poate renunța nicidecum la câteva, un LMS vine în ajutorul angajatului, ghidându-i îndeaproape trainingul. Un LMS care include microlearning contextual te poate învăța ușor, sistematic și la timpul potrivit tot ce ai nevoie. Mai exact, learning by doing, îmbinând eficient procesul de învățare cu taskurile pe ziua respectivă.

Dacă întâmpinăm o dificultate, avem la dispoziție modulul de curs care se ocupă de aplicația respectivă, și astfel găsim imediat ce avem nevoie. E aproape la fel de rapid ca a-ți întreba colegul de lângă tine cum se face.

2. Training prea general

În lipsa unui LMS și a unei echipe cu care să lucreze îndeaproape, noul angajat se va vedea pus în situația de a căuta pe net un webinar sau niște cursuri online care să-l ajute să ajungă mai repede la nivelul dorit. Dar de cele mai multe ori informația poate fi prea generală și scoasă din context, pentru că lectorul respectivului webinar se adresează unui target mai larg.

Tocmai de aceea încurajăm inițiativa unei companii de a dezvolta propriul ei curs interactiv de instruire a angajaților, pentru că trainerul știe exact care sunt nevoile imediate ale acestora. Iar cu ajutorul unui designer instrucțional, acomodarea la noile aplicații și tehnologii poate fi pusă în context și valorificată atunci când e nevoie.

Să ne întoarcem la exemplul în care ne-am referit la Microsoft Planner. Dacă tech-trainingul și instrucțiunile de folosire a programelor sunt prea generale, cursantul va avea un pic de furcă și se la lovi și de informații inutile. Dar dacă tech-trainingul este contextualizat, angajații care lucrează în vânzări vor fi instruiți diferit față de cei care lucrează în marketing (și tot așa), din simplul motiv că au alte nevoi și taskuri diferite.

3. Materiale prea lungi

Spre deosebire de un curs care se parcurge liniar, de la început până la sfârșit, o platforma e-learning îmbină procesul de învățare cu activitatea de zi cu zi, fiind mai degrabă un ghid la care apelezi când întâmpini o dificultate. 

Pentru angajații în stadiul de pregătire, dar care au început deja să intre în fluxul productivității, e vital să aibă la dispoziție un material care să le prioritizeze ritmul de învățare, care să le personalizeze informația, la care să se adapteze ușor și care să-i introducă în noile tehnologii și aplicații inovative. Pe scurt, un curs interactiv la care să poată reveni oricând asupra oricărui detaliu.
Creat cu